čtvrtek 28. května 2020

ČTENÍ 

Ahojky všichni doma. Minulá hodina byla zaměřena na sloh a popis pracovního postupu. Chci moc pochválit Sašku, která se pustila do čokoládových chobotniček, které dělala společně s maminkou. Moc se jí povedly, donesla mi do školy vyzkoušet a musím říct, že byly výborné. Koukněte sami. Škoda, že nemůžete ochutnat.











Také jsem s žáky dělali větrníky a musím říct, že se také povedly.
 A co vy doma, vyzkoušeli jste něco? Pošlete mi foto.
Dále moc chválím Anetku, která se inspirovala obědem a napsal mi popis pracovního postupu: 
No a ještě jsem dostala skvělou slohovou práci od Tomáše, kterého tímto chválím za precizní práci, určitě je buchta výborná. Až se mi sbíhají sliny. No řekněte sami.




Dneska se zase vrátíme ke čtení. Nebude to ale obyčejné, jelikož dnešní čtení bude velmi sladké. Proč? Protože nás čeká čokoláda. Koukni na písničku: Čokoláda
Tak co, máte chuť, nejprve si o ní něco přečteme. Dovolte mi představit knížku, ze které jsem čerpala. S touto knížkou můžeš objevovat svět . Dozvíš se, zda je chléb skutečně tak starý jako svět, zda papír opravdu vynalezli Číňané, že kráva je takový " automat" na mléko..... V knížce je spousta poučných obrázků a uvnitř jsou také dvě rozkládací přílohy.
Tak pojďme na čtení: Posílám naskenovaný materiál z knihy.



Nyní mi pár otázek k porozumění textu: 
1. Kolik semínek přibližně má jeden plod kakaovníku?
2. Do jaké země přivezl dobyvatel Cortés semena kakaovníku?
3. Kdo přinesl na dvůr francouzského krále Ludvíka XIV. čokoládu?
4. Jak se říká vylisovanému tuku ze semínek?
5. Kdo jako první proměnil tekutinu v tabulku čokolády? 
Odpovědi mi můžete napsat do komentáře. No a nyní se můžete kouknou na video:Výroba čokolády
Pokud máte doma nějaký výrobek s čokoládou, dejte si ho před sebe a koukněte jaké procento kakaového prášku obsahuje. Čím větší procento, tím více kakaa. My s žáky ve škole pak budeme dále zkoumat, obal a co je na něm napsáno. Budeme rozlišovat informace z obalu. Posílám naskenováno, můžete si také udělat. No a na závěr ochutnáme čokoládové lanýže,které jsem žákům připravila, recept vám posílám a můžete si je také vyzkoušet. Klikněte na Další fotografie: 
                                                                             




Žádné komentáře:

Okomentovat

Můžete vložit libovolný komentář.

 Výlet V pátek 25.6. jsme jeli na výlet na Bílou  v Beskydech. Počasí nás trochu zlobilo, ale nám to náladu nijak nezkazilo. Na Bílé měli pr...