čtvrtek 30. dubna 2020

ČTENÍ

Z minulého týdne, velmi chválím Tomáše Grycmona, který jako jediný napsal příběh o návratu do minulosti.

SLOH

Součástí výuky 4. ročníku je psaní dopisu, proto jsem se rozhodla, že vám napíšu dopis a vy napíšete dopis mně. Abychom mohli dopis napsat, je třeba znát určitá pravidla psaní dopisu.
Nejprve něco o dopisech: 
Dopisy píšeme tehdy, když nemáme možnost sdělit adresátovi osobně určité věci. Jak dopis napsat záleží na vztahu pisatele k adresátovi. Rozlišujeme dopisy osobní a úřední.
Osobní ( soukromé) dopisy jsou obsahově i jazykově rozmanité, mají v nich místo hovorové, citově zabarvené výrazy a obraty.
Úřední dopisy mají přesně stanovenou formu, spisovný jazyk a místo určení.Vyjadřování je stručné, věcné, uspořádané, zdvořilé. Úřední dopisy píšeme zpravidla na počítači.

Dopisy obsahují: datum, oslovení, pozdrav, sdělení, přání nebo poděkování, podpis

Volíme tedy při psaní dopisů vhodnou úpravu, pěkný papír, úhledné písmo, citlivé oslovení. 
Adresy na obálkách Adresy na dopisních papírech - ppt stáhnout
Úkol pro vás: Počkej, až ti přijde dopis ode mě. Napiš mi dopis, můžeš mi odpovědět na mé otázky, přidat něco svého, třeba i zábavného, klidně přidej i obrázek či fotku. Dopis pak pošli v obálce, na kterou napíšeš správně adresu, tu máte v levém rohu na obálce u dopisu , který jsem vám poslala. Pro případ, že jste utrhli, píšu znova:
Daniela Lindáková
Úpadní 1800
735 32 Rychvald

Nezapomeň přidat dotazník pro rodiče. Děkuji a přeji hezké psaní. 

Na závěr posílám prima písničku, pro pobavení: Barbora píše z tábora

1 komentář:

  1. úvěrová společnost, která mi poskytuje půjčku ve výši 5 000 000,00 USD, když ostatní investoři půjčky zanedbali moji nabídku, ale pan benjamin lee mi poskytl úspěšnou půjčku. Jsou přímo zapojeni do financování půjček a projektů z hlediska investic. poskytují finanční řešení společnostem a jednotlivcům, kteří hledají přístup k fondům kapitálových trhů, mohou vám pomoci financovat váš projekt nebo rozšířit vaše podnikání .. e-mailový kontakt :::: také 247officedept@gmail.com nebo napište na číslo whatsapp na + 1- ( 989-394-3740)

    OdpovědětVymazat

Můžete vložit libovolný komentář.

 Výlet V pátek 25.6. jsme jeli na výlet na Bílou  v Beskydech. Počasí nás trochu zlobilo, ale nám to náladu nijak nezkazilo. Na Bílé měli pr...